lutego 24, 2016
lutego 19, 2016
Ptaszki z masy solnej
Chociaż bardzo wiele dzieci nie chodzi do przedszkola z powodu ferii zimowych, które teraz są w naszym województwie, to są też takie, które nie mają dni wolnych. W przedszkolu ciekawie spedzają czas, dzisiaj poznawały ptaki pozostające u nas na zimę. Dzieci wiedzą, że zima to trudny czas dla ptaków w ogrodzie. Trudno znaleźć im cokolwiek do jedzenia, gdy wszystko zasypał śnieg. Poszukiwania na mrozie pochłaniają cenną energię. W ogrodzie pokrytym śniegową pierzynką często możemy spotkać wróble, mazurki, sikorki, dzięcioły, kawki, gawrony, kosy i popularne gołębie. Wielu ptakom nie uda się przetrwać ciężkich zimowych warunków - niskiej temperatury i opadów. Aby pomóc im w przetrwaniu zimy można je dokarmiać, ale powinno sie to robić systematycznie i tylko wtedy, gdy wszystko pokrywa gruba warstwa śniegu.
Podczas zajęć dzieci naśladowały sposób poruszania się ptaków i dźwięki wydawane przez niektóre gatunki. Dowiedziały sie, że specjalny domek, w którym wykłada się pokarm dla ptaków to karmnik. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały ptaki z masy solnej. Najpierw ulepiły po dwie kulki z masy solnej: większą i mniejszą. Następnie z ziaren słonecznika wykonały oczy i dziobki, a z kolorowych piór skrzydełka i ogon.
lutego 11, 2016
Kotek Puszek
W tym tygodniu przedszkolaki poznawały wygląd i zwyczaje kota. Dzisiaj w zabawie
podawały określenia dotyczące wyglądu, sposobu poruszania się, bądź usposobienia kotów - "Kot jest...".
Następnie wzięły udział w zabawie ruchowo – naśladowczej połączonej z ćwiczeniami ortofonicznymi. „Naśladujemy koty”:
- Kotek prosi o mleko wołając miau, miau…
- Kotek pije mleko (raz wolno, raz szybko).
- Kotek oblizuje pyszczek – oblizujemy wargi językiem.
- Kotek jest zły i prycha phii, phii…
- Kotek jest zadowolony i mruczy mrrrr, mirr…
W przerwach między kolejnymi zabawami dzieci słuchały piosenki "Kotek Puszek".
Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka
Nagle ruszył się fartuszek
Na podłogę skoczył Puszek
Teraz kotku będziesz z nami
My już ciebie nie oddamy.
Na zakończenie zajęć mogły jeszcze wykonać Kotka Puszka. Najpierw pokolorowały kotka kredkami świecowymi, następnie ozdobiły fartuszki wzorami wykonanymi przy użyciu stempli i kolorowej tempery.
Na zakończenie Kotki Puszki schowały się do fartuszków:)
lutego 08, 2016
Kotki
Dzisiaj dzieci poznawały wygląd i zwyczaje kota. Dowiedziały się, że koty mają doskonały węch i słuch, a ich język jest niezwyke ważnym narządem służącym pobieraniu pokarmu oraz wody, a także wylizywaniu sierści. Przedszkolaki próbowały w zabawie naśladować sposób, w jaki kotki piją mleko - było to jedno z ćwiczeń, które oprócz zabawy miało na celu poprawę sprawności mięśni narządów mowy.
Dzieciaki naśladowały też wydawany przez koty dźwięk, czyli charakterystyczne "miau..." wykonywane z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno, krótkie miauknięcie, długie... W zabawie nie mogło też zabraknąć naśladowania "kociego grzbietu" - to ćwiczenie pozwoliło usprawnić mięśnie pleców.
Na zakończenie zajęć przedszkolaki pokolorowały obrazek przedstawiający kota. Użyły do tego farb akwarelowych.
Na zakończenie zajęć przedszkolaki pokolorowały obrazek przedstawiający kota. Użyły do tego farb akwarelowych.
lutego 05, 2016
Pieski
W tym tygodniu dzieci poznawały wygląd i zwyczaje psa. Dowiedziały się, że niektóre pieski mieszkają z ludźmi w ich domach, a inne w budach. Poznały psie przysmaki, nauczyły się też naśladować psie odgłosy czyli szczekanie. Podczas zajęć plastycznych pokolorowały pieski kredkami, a następnie wykonały dla nich budy z papierowych figur geometrycznych: prostokąta, trójkąta i koła.
Zadaniem dzieci było ułożenie figur w taki sposób, aby powatała z nich buda dla pieska, a następnie przyklejenie figur na kartkę. Ostatnim zadaniem było przyklejenie pieska obok budy. Gotowe prace plastyczne ozdobily przedszkolną wystawę.
stycznia 29, 2016
Ręczniki
Czystość to zdrowie, o tym wiedzą wszyscy. Przedszkolaki wiedzą jak dbać o czystość, potrafią samodzielnie umyć ręce i buzię. W tym tygodniu wszystkie zajecia poświęcone były tematyce wpływu czystości na zdrowie. Dzieci dowiedziały się, że mycie rąk i całego ciała pomaga uniknąć wielu chorób.
Przedszkolaczek czysty
Przedszkolaczek mały, duży, wie do czego mydło służy
Płynie woda, plusk w łazience i już czyste uszy, ręce
Przedszkolaczek mały, duży, wie do czego gąbka służy
Gąbka, ręcznik, pasta szczotka i czyściejszy jest od kotka
Przedszkolaczek, proszę pana, chętnie zęby myje z rana
Patrzy w lustro roześmiany, bo ma białe wąsy z piany
Wiersz o czystym przedszkolaku wprowadził dzieci do zabawy „Do czego służą te przybory?”, w której miały za zadanie przyporządkowanie przyborów do odpowiedniego obrazka.
Na dywanie rozłożone były trzy duże ilustracje przedstawiające: dziecko myjące zęby, myjące ręce, czeszące się. Dzieci wybierały przedmiot i ustawiały go pod odpowiednim obrazkiem np. mydło, ręcznik, szczoteczka do paznokci – pod obrazkiem przedstawiającym dziecko myje ręce.
Następnym zadaniem było zaprojektowanie wzorów na ręczniki. Dzieci usiadły do stolików, na których czekały na nie kartki, małe gąbeczki i kolorowe tempery. Przedszkolaki maczały gąbki w farbie i odbijały wzory na kartce.
Następnym zadaniem było zaprojektowanie wzorów na ręczniki. Dzieci usiadły do stolików, na których czekały na nie kartki, małe gąbeczki i kolorowe tempery. Przedszkolaki maczały gąbki w farbie i odbijały wzory na kartce.
Na zakończenie zajęcia dzieci wzięły udział w zabawie tanecznej połączonej z ruchem twórczym przy piosence „Mydło wszystko umyje”, w której obrazowały czynności za pomocą gestów. Przy dźwiękach piosenki dzieci tańczyły wg własnych pomysłów, na przerwę w muzyce obrazowały ruchem czynności wymienione przez nauczycielkę wg instrukcji:
- pokaż jak myjesz buzię,
- pokaż jak myjesz szyję,
- pokaż jak myjesz zęby,
- pokaż jak myjesz ręce,
- pokaż jak się czeszesz.
stycznia 18, 2016
Świeczniki - serduszka - dla Babci i Dziadka
Dzisiaj dzieci kolorowały za pomocą czerwonej tempery gipsowe odlewy świeczników w kształcie serc. Będą to upominki dla Babć i Dziadków z okazji Ich święta, które przypada na dzień 21 i 22 stycznia. W czwartek 21 stycznia Babcie i Dziadkowie przyjdą do przedszkola na przygotowywaną dla Nich uroczystość i wtedy właśnie dzieci wręczą im te piękne upominki.