lutego 24, 2016

Pingwin na krze lodowej

Pingwin na krze lodowej
W tym tygodniu dzieci poznają mieszkańców dalekiej Północy. Dowiedziały się już, że są na świecie miejsca, w których jest zawsze zimno i nigdy nie brakuje śniegu i mrozu.  Można tam spotkać  niedźwiedzie polarne, foki, pingwiny. Właśnie tym ostatnim zwierzętom poświęciliśmy dzisiejsze zajęcia.

   

  

 

lutego 19, 2016

Ptaszki z masy solnej

Ptaszki z masy solnej
Chociaż bardzo wiele dzieci nie chodzi do przedszkola z powodu ferii zimowych, które teraz są w naszym województwie, to są też takie, które nie mają dni wolnych.  W przedszkolu ciekawie spedzają czas, dzisiaj poznawały ptaki pozostające u nas na zimę. Dzieci wiedzą, że zima to trudny czas dla ptaków w ogrodzie. Trudno znaleźć im cokolwiek do jedzenia, gdy wszystko zasypał śnieg. Poszukiwania na mrozie pochłaniają cenną energię. W ogrodzie pokrytym śniegową pierzynką często możemy spotkać wróble, mazurki, sikorki, dzięcioły, kawki, gawrony, kosy i popularne gołębie. Wielu ptakom nie uda się przetrwać ciężkich zimowych warunków - niskiej temperatury i opadów. Aby pomóc im w przetrwaniu zimy można je dokarmiać, ale powinno sie to robić systematycznie i tylko wtedy, gdy wszystko pokrywa gruba warstwa śniegu.
Podczas zajęć dzieci naśladowały sposób poruszania się ptaków i dźwięki wydawane przez niektóre gatunki. Dowiedziały sie, że specjalny domek, w którym wykłada się pokarm dla ptaków to karmnik. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały ptaki z masy solnej. Najpierw ulepiły po dwie kulki z masy solnej: większą i mniejszą. Następnie z ziaren słonecznika wykonały oczy i dziobki, a z kolorowych piór skrzydełka i ogon. 

lutego 11, 2016

Kotek Puszek

Kotek Puszek
 W tym tygodniu przedszkolaki poznawały wygląd i zwyczaje kota. Dzisiaj w zabawie
podawały określenia dotyczące wyglądu, sposobu poruszania się, bądź usposobienia kotów - "Kot jest...".


Następnie wzięły udział w zabawie ruchowo – naśladowczej połączonej z ćwiczeniami ortofonicznymi.  „Naśladujemy koty”:
  • Kotek prosi o mleko wołając miau, miau…
  • Kotek pije mleko (raz wolno, raz szybko).
  • Kotek oblizuje pyszczek – oblizujemy wargi językiem.
  • Kotek jest zły i prycha phii, phii…
  • Kotek jest zadowolony i mruczy mrrrr, mirr…

W przerwach między kolejnymi zabawami dzieci słuchały piosenki "Kotek Puszek". 

Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka

Nagle ruszył się fartuszek
Na podłogę skoczył Puszek
Teraz kotku będziesz z nami
My już ciebie nie oddamy.

Na zakończenie zajęć mogły jeszcze wykonać Kotka Puszka. Najpierw pokolorowały kotka kredkami świecowymi, następnie ozdobiły fartuszki wzorami wykonanymi przy użyciu stempli i kolorowej tempery.




Na zakończenie Kotki Puszki schowały się do fartuszków:)


lutego 08, 2016

Kotki

Kotki
Dzisiaj dzieci poznawały wygląd i zwyczaje kota. Dowiedziały się, że koty mają doskonały węch i słuch, a ich język jest niezwyke ważnym narządem służącym pobieraniu pokarmu oraz wody, a także wylizywaniu sierści. Przedszkolaki próbowały w zabawie naśladować sposób, w jaki kotki piją mleko - było to jedno z ćwiczeń, które oprócz zabawy miało na celu poprawę sprawności mięśni narządów mowy.
Dzieciaki naśladowały też wydawany przez koty dźwięk, czyli charakterystyczne "miau..." wykonywane z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno, krótkie miauknięcie, długie... W zabawie nie mogło też zabraknąć naśladowania "kociego grzbietu" - to ćwiczenie pozwoliło usprawnić mięśnie pleców.
Na zakończenie zajęć przedszkolaki pokolorowały obrazek przedstawiający kota. Użyły do tego farb akwarelowych.



lutego 05, 2016

Pieski

Pieski
W tym tygodniu dzieci poznawały wygląd i zwyczaje psa. Dowiedziały się,  że niektóre pieski mieszkają z ludźmi w ich domach, a inne w budach. Poznały psie przysmaki, nauczyły się też naśladować psie odgłosy czyli szczekanie. Podczas zajęć plastycznych pokolorowały pieski kredkami, a następnie wykonały dla nich budy z papierowych figur geometrycznych: prostokąta, trójkąta i koła.

Zadaniem dzieci było ułożenie figur w taki sposób, aby powatała z nich buda dla pieska, a następnie przyklejenie figur na kartkę. Ostatnim zadaniem było przyklejenie pieska obok budy. Gotowe prace plastyczne ozdobily przedszkolną wystawę.





stycznia 29, 2016

Ręczniki

Ręczniki
Czystość to zdrowie, o tym wiedzą wszyscy. Przedszkolaki wiedzą jak dbać o czystość, potrafią samodzielnie umyć ręce i buzię. W tym tygodniu wszystkie zajecia poświęcone były tematyce wpływu czystości na zdrowie. Dzieci dowiedziały się, że mycie rąk i całego ciała pomaga uniknąć wielu chorób. 

Przedszkolaczek czysty
Przedszkolaczek mały, duży, wie do czego mydło służy
Płynie woda, plusk w łazience i już czyste uszy, ręce
Przedszkolaczek mały, duży, wie do czego gąbka służy
Gąbka, ręcznik, pasta szczotka i czyściejszy jest od kotka
Przedszkolaczek, proszę pana, chętnie zęby myje z rana
Patrzy w lustro roześmiany, bo ma białe wąsy z piany
Wiersz o czystym przedszkolaku wprowadził dzieci do zabawy „Do czego służą te przybory?”, w której miały za zadanie przyporządkowanie przyborów do odpowiedniego obrazka.
Na dywanie rozłożone były trzy duże ilustracje przedstawiające: dziecko myjące zęby, myjące ręce, czeszące się. Dzieci wybierały przedmiot i ustawiały go pod odpowiednim obrazkiem np. mydło, ręcznik, szczoteczka do paznokci – pod obrazkiem przedstawiającym dziecko myje ręce.
Następnym zadaniem było zaprojektowanie wzorów na ręczniki. Dzieci usiadły do stolików, na których czekały na nie kartki, małe gąbeczki i kolorowe tempery. Przedszkolaki maczały gąbki w farbie i odbijały wzory na kartce. 








Na zakończenie zajęcia dzieci wzięły udział w zabawie tanecznej połączonej z ruchem twórczym przy piosence „Mydło wszystko umyje”, w której obrazowały czynności za pomocą gestów. Przy dźwiękach piosenki dzieci tańczyły wg własnych pomysłów,  na przerwę w muzyce obrazowały ruchem czynności wymienione przez nauczycielkę wg instrukcji:
- pokaż jak myjesz buzię,
- pokaż jak myjesz szyję, 
- pokaż jak myjesz zęby, 
- pokaż jak myjesz ręce, 
- pokaż jak się czeszesz.

stycznia 18, 2016

Świeczniki - serduszka - dla Babci i Dziadka

Świeczniki - serduszka - dla Babci i Dziadka
Dzisiaj dzieci kolorowały za pomocą czerwonej tempery gipsowe odlewy świeczników w kształcie serc. Będą to upominki dla Babć i Dziadków z okazji Ich święta, które przypada na dzień 21 i 22 stycznia. W czwartek 21 stycznia Babcie i Dziadkowie przyjdą do przedszkola na przygotowywaną dla Nich uroczystość i wtedy właśnie dzieci wręczą im te piękne upominki. 

Copyright © 2016 Przedszkolne Nowinki , Blogger