kwietnia 15, 2016

Konkurs "Postać z bajki Jana Brzechwy"

Konkurs "Postać z bajki Jana Brzechwy"
"Misie" bardzo chętnie wykonują wszelkie prace plastyczne. Wystarczy tylko, że zobaczą przygotowane pomoce a już gromadka ciekawskich dopytuje co z tego powstanie. W jednej chwili zbierają się chętni do malowania, wyklejania, lepienia... Nie inaczej było i tym razem, kiedy na stole pojawiły się pomoce do wykonania pracy na konkurs plastyczny "Postać z bajki Jana Brzechwy". Wybraliśmy tytułową bohaterkę z wiersza "Kwoka". Praca miała być wykonana techniką collage, więc przygotowaliśmy różne materiały, m.in. rolki po papierze kolorowym, bibułę marszczoną, popcorn, chrupki kukurydziane, kolorowe pióra, druciki kreatywne, no i oczywiście klej magiczny. 

Najpierw trzeba było pomalować farbą rolki pocięte na mniejsze kawałki. W tym zadaniu brały udział wszystkie chętne dzieci. Następnym etapem pracy było przygotowanie tła, czyli spryskanie kartki formatu A3 za pomocą farby. 

Do kolejnego etapu pracy przystąpiliśmy już następnego dnia. Z wszystkich kółek trzeba było ułożyć kształt przypominający kwokę. Kiedy efekt był zadowalający można było przystąpić do przyklejania kółek do podłoża. Ważne było dokładne posmarowanie brzegu papierowych rolek klejem, a następnie lekkie dociśnięcie ich do kartki.




Praca po raz kolejny została odłożona do wyschnięcia - wróciliśmy do niej następnego dnia. 



Kolejnym etapem pracy było wypełnianie papierowych krążków kawałkami bibuły marszczonej. Wybraliśmy bibułę w 4 kolorach: czerwoną, pomarańczową, żółtą i brązową. Ważne było dokładne posmarowanie wnętrza rolek klejem magicznym - w końcu nie chcieliśmy, żeby jakieś elementy wypadły psując przy tym efekt estetyczny pracy.  


Po wypełnieniu wszystkich rolek bibułą można było przystąpić do prac wykończeniowych. Dzieci zauważyły, że kwoce brakuje jeszcze kilku elementów. Ogon i skrzydło powstało z kolorowych piór przyklejonych klejem magicznym, oczko z koralika, a dziób i nogi z chrupek kukurydzianych.



Praca już prawie gotowa. Jeszcze tylko kilka chmurek z popcornu, kurczątka z chrupek i cały obrazek zaprezentował się bardzo okazale. Przekazaliśmy go na konkurs organizowany przez położone niedaleko Przedszkole nr 14. Teraz trzymamy kciuki za autorkę pracy :)


Praca Marysi została doceniona - zajęła II miejsce :)
Serdecznie gratulujemy :-)

kwietnia 08, 2016

Krowa - odbijanie dłoni

Krowa - odbijanie dłoni
Przez kilka ostatnich dni dzieci poznawały zwierzęta żyjące na wsi. Uczyły się rozpoznawania poszczególnych zwierząt wśród innych, naśladowały odgłosy zwierząt, potrafiły wskazać różnice w ich wyglądzie, dobierały rodziny zwierząt... Dzisiaj przedszkolaki wykonywały prace plastyczne, których tematem była krowa. Najpierw wszystkie dzieci pomalowały swoje dłonie białą temperą. Następnie odbiły ślady swoich dłoni na kartkach z czarnego brystolu. Teraz trzeba było zaczekać, aż odbitki wyschną, więc dzieci miały czas na zjedzenie drugiego śniadania i zabawę, a panie na wycięcie odbitek. Kiedy farba wyschła można było przystąpić do dalszego etapu pracy, w którym przedszkolaki dokleiły krowom głowy i oczy. Nasze wesołe krówki ozdobiły wystawę w przedszkolnym holu.    


kwietnia 04, 2016

Na wiejskim podwórku

Na wiejskim podwórku
Dzisiaj dzieci w dalszym ciągu uczyły sie rozpoznawać zwierzęta spotykane na wiejskim podwórku. Wiersz Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”  zachęcił przedszkolaki do uporządkowania ilustracji w taki sposób, aby wszystkie zwierzęce dzieci trafiły do swoich rodziców.


Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko, 
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko, 
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko, 
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.











Następnie przedszkolaki brały udział w zabawie ruchowo - naśladowczej z elementami ćwiczeń ortofonicznych "Gospodarstwo Agatki", w której naśladowały sposób poruszania się i odgłosy zwierząt przedstawionych na ilustracjach. 

kwietnia 01, 2016

Owieczka z płatków kosmetycznych

Owieczka z płatków kosmetycznych
W tym tygodniu dzieci poznawały zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie. Uczyły się rozpoznać po wyglądzie konia, krowę, owcę, kozę, świnię, kurę, kaczkę, indyka. Segregowały zwierzęta pod względem produktów, które dostarczają człowiekowi, mówiąc od których zwierząt mamy mleko, a od których jajka. Dowiadywały się, że krowy mieszkają w oborach, świnie w chlewikach , konie w stajni, a kury w kurniku. 

Przedszkolaki potrafią też naśladować odgłosy wydawane przez zwierzęta, dzisiaj zrobiły to w czasie zabawie ortofonicznej "W zagrodzie Małgosi" do tekstu E. Michałowskiej:


Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.



Po  zabawie dzieci z chęcią przystąpiły do wykonania prac plastycznych. Pierwszym etapem było narysowanie kredkami źdźbeł trawy na łące. Zadanie to przedszkolaki wykonywały przy muzyce dobiegającej w tle. Następnie dzieci układały na kartkach owieczki w płatków kosmetycznych uzupełniając je elementami z papieru kolorowego. Kiedy wszystkie owieczki nabrały odpowiedniego kształtu można było przystąpić do przyklejenia elementów na kartkę. Na zakończenie dzieci mogły jeszcze nakleić kwiaty kwitnące na łące. Przedszkolaki nie zapomniały również o naklejeniu owieczkom oczek i dorysowaniu buzi.









Na zakończenie dzieci przypomniały swoją ulubioną piosenką o baranku 

Jak dobrze być barankiemi wstawać sobie rankiem,i biegać na polankę,i śpiewać sobie tak:be be be, kopytka niosą mnie,be be be, kopytka niosą mnie.

marca 30, 2016

Ćwiczenia gimnastyczne z gazetami

Ćwiczenia gimnastyczne z gazetami
Dzisiaj dzieci zamieniły się w małych sportowców, którzy ćwiczyli z bardzo nietypowymi przyborami, bo zamiast krążków czy piłek do dyspozycji były jedynie gazety. Ale dla chcącego nie ma nic trudnego - nasze przedszkolaki świetnie sobie poradziły ze wszystkimi zadaniami. A było ich sporo...  Najpierw były ćwiczenia oddechowe, które polegały na wprowadzaniu gazet w ruch siłą własnego oddechu.


Następnie "Misie" naśladowały szum wiatru, szelest liści, kapanie kropelek wody. Odkryły w ten sposób, że w gazetach ukrywa sie sporo różnych dźwięków.


Później przedszkolaki zrobiły ze swoich gazet kulki, które posłużyły do dalszej zabawy. 
Dzieci przekładamy papierowe kulki z ręki do ręki, podrzucamy i łapiemy je oburącz, przekładamy z ręki do ręki nad głową, przesuwamy kulki stopami po podłodze, rzucamy kulę do kolegi w parze itd.


Następnie dzieci rzucały gazetowymi kulkami do kosza i oczywiście wszystkie trafiły bez problemu. 


Po zajęciach niektóre dzieciaki nie pozwoliły wyrzucić gazetowych kulek do śmieci, tłumacząc, że zabiorą je sobie do domu...:) Chyba im się spodobały te gazetowe zabawy:)

marca 30, 2016

"Misie" lubią zabawy ze śpiewem

"Misie" lubią zabawy ze śpiewem
W tym tygodniu dzieci poznają zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie. Jest to doskonała okazja do utrwalenia piosenek i zabaw poznanych w ostatnim czasie. Dzisiaj rano dzieci bawiły się przy piosence "Głośny kurnik": 
Wielki hałas dziś w kurniku, kury robią dużo krzyku. Refr. Kukuryku na patyku, kury robią dużo krzyku x2  
Siedzą, gdaczą, jajka znoszą, bo o jajka dzieci proszą. Refr. Dzieci proszą o jajeczka, będzie ładna pisaneczka x2 
 Leżą w koszu jajka kurze, jedne małe drugie duże. Refr. Dzieci robią z nich pisanki, kolorowe malowanki x2 


Przypomniały sobie również piosenkę o baranku:
Jak dobrze być barankiemi wstawać sobie rankiem,i biegać na polankę,i śpiewać sobie tak:be be be, kopytka niosą mnie,be be be, kopytka niosą mnie.
oraz poznane niedawno piosenki o tematyce wielkanocnej, m.in.:
Na kubeczku z porcelany mieszka zając malowany. Kiedy tylko się poruszy to w herbacie moczy uszy. Mówię Wam, mówię Wam, co ja z tym zającem mam.  
Siedzi zając na kubeczku, lewą nogę moczy w mleczku. Ale mleczko nie dla niego on by wolał coś innego. Mówię Wam, mówię Wam, co ja z tym zającem mam.  
Wytarł zając mokre uszy, zrobił cztery wielkie susy. Usiadł w lesie na polanie co ja teraz powiem mamie? Co ja teraz powiem? Co? No co?

"Misie" znają bardzo dużo piosenek i zabaw ze śpiewem, bardzo chętnie słuchają piosenek i bawią się przy muzyce. Dzisiejsze zabawy uatrakcyjniły przebrania - czapeczki.

marca 26, 2016

Życzenia

Radosnych Świąt Wielkanocnych, 
pełnych miłości i nadziei, 
a także wielu okazji do miłych spotkań 
w gronie najbliższych.
Copyright © 2016 Przedszkolne Nowinki , Blogger