marca 13, 2017

Szukamy pierwszych oznak wiosny

Szukamy pierwszych oznak wiosny
Dzisiaj "Misie" wybrały się na spacer w poszukiwaniu śladów nadchodzącej wiosny. Tuż pod naszymi oknami zakwitły krokusy, które mogliśmy zobaczyć z bliska. Są maleńkie i bardzo delikatne - trzeba uważać, żeby któregoś przypadkiem nie nadepnąć i nie zniszczyć. 



Po drodze nad staw zobaczyliśmy bazie na małej wierzbie. 

Nad stawem staraliśmy się być bardzo cichutko, dzięki temu mogliśmy posłuchać śpiewu  ptaków krzątających się w poszukiwaniu pokarmu. Zauważyliśmy przy tym, że od naszej ostatniej wizyty w tym miejscu lód na powierzchni zdążył się roztopić i nigdzie nie widać łabędzi, które ostatnio były przymarznięte  do jego powierzchni. Po wodzie pływało stadko kaczek, wokół słychać było śpiew innych ptaków. 

Ciekawe zmiany zachodzą na drzewach. Na wielu z nich można już zauważyć maleńkie pączki. Niektóre dzieci dopytywały, czy te pączki będzie można jeść jak urosną... ;) Niestety, te pączki nie są do jedzenie, bo urosną z nich listki lub kwiatki :)

marca 12, 2017

Konkurs "Woda w przyrodzie i życiu człowieka"

Konkurs "Woda w przyrodzie i życiu człowieka"
Zapraszam do udziału w konkursie
„Woda w przyrodzie i życiu człowieka”


Regulamin konkursu
CELE KONKURSU:

1. Promocja wody, jako nieodłącznego składnika przyrody i życia człowieka.
2. Uświadomienie, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów.
3. Racjonalne wykorzystanie wody.

ZAŁOŻENIA KONKURSU:

1. Konkurs polega na zaprojektowaniu i wykonaniu rysunku lub plakatu promującego znaczenie wody w przyrodzie i życiu człowieka.
2. Plakat powinien być wykonany w dowolnej technice płaskiej ( rysowanie, malowanie, wycinanie, wyklejanie itp. lub połączenie technik) w formacie A3 lub A4.

3. Konkurs przeznaczony jest dla dzieci w wielu 3-6 lat.
4. Zadaniem uczestników konkursu jest stworzenie wspólnie z rodzicem dotąd nie opublikowanej pracy promującej znaczenie wody w przyrodzie i życiu człowieka.
5. Każda praca musi zostać opatrzona metryczkę na odwrocie: z imieniem i nazwiskiem dziecka, wiekiem dziecka oraz nazwą grupy, do której uczęszcza.

6. Wszystkie prace plastyczne stają się własnością organizatora. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich do nich na rzecz organizatora oraz do publikacji w Internecie i prezentacji prac. Zastrzegamy sobie prawo do wykorzystania ich w celu promocji konkursu i przedszkola.
7. Prace należy dostarczyć do grupy „Misiów” do 20 marca 2017 roku.
8. Prace zostaną ocenione poprzez głosowanie wszystkich rodziców i pracowników przedszkola w dniach 21 – 24 marca 2017 r.
9. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w dniu 27 marca 2017 r. w ramach obchodów Światowego Dnia Wody.
10. Kryteria oceny prac:
· Zgodność z tematem,
· Kreatywność,
· Estetyka wykonania.
11. Nagrody:
· W trakcie głosowanie wyłonionych zostanie 3 zwycięzców.
· Autorzy prac wyłonionych w głosowaniu otrzymają nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy.
· Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom podziękowania i drobny upominek.

marca 10, 2017

Tulipany

Tulipany

Wszędzie coraz więcej oznak zbliżającej się wiosny. Tuż pod naszym oknem zakwitły krokusy, a niedawno na spacerze widzieliśmy przebiśniegi. Zrobiło się też cieplej, a wierzby pokryły się baziami. 

Dzisiaj przedszkolaki podczas zabaw w formie opowieści ruchowej przypomniały sobie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny. W zabawach ruchowych naśladowały bociany, żaby, wzrost roślin, wiosenne prace w ogrodzie itp. Z piankowych prostokątów ułożyły prostokąt, by przejść po kładce nad wodą, a następnie w powstałej w ten sposób ramce zaprojektowały ogródek, w którym "zasadziły" mnóstwo wiosennych kwiatów. Była to doskonała okazja do ćwiczeń małej motoryki, czyli sprawności ruchowej dłoni tak potrzebnej do rysowania, a w późniejszym czasie do pisania. Dzieci robiły pałeczki z bibuły, które były gałązkami kwiatów i kuleczki mające zobrazować kwiatowe paczki.    



Takie działania to też wspaniała okazja do doskonalenia kontaktów społecznych dzieci: praca na wspólnej powierzchni, korzystanie z tych samych materiałów, uważanie, żeby nie zniszczyć pracy kolegów i unikanie przy tym konfliktów...








Na zakończenie dzieci wykonały tulipany z kubeczków styropianowych i jednorazowych widelczyków. 





Nasze tulipany stały się piękną ozdobą przedszkolnego holu. 

marca 09, 2017

Moja mama, mój tata...

Moja mama, mój tata...
W ubiegłym tygodniu wszystkie nasze zajęcia skupione były wokół tematu rodziny, rodziców i rodzeństwa. W piątek na zajęciach plastycznych dzieci wykonały postać mamy lub taty z różnorodnego materiału: papieru kolorowego, włóczki, drucików kreatywnych, filtrów do kawy. 





Przedszkolaki wykazały się dużą kreatywnością przy wykonywaniu prac, więc nie było dwóch takich samych postaci :)








marca 07, 2017

Wiosenna rabatka

Wiosenna rabatka

Jeszcze kilkanaście dni dzieli nas od pierwszego dnia wiosny, ale wiosenna pogoda i zmiany w przyrodzie zachęciły nas dzisiaj do zrobienia pięknych wiosennych rabatek kwiatowych. Wykorzystaliśmy do tego gotowe kwiatki, które przykleiliśmy do własnoręcznie wykonanych wachlarzyków. Zadanie wcale nie było takie łatwe, bo musieliśmy pamiętać, że kartkę zagina się raz w jedną, raz w drugą stronę. Mimo wszystko daliśmy radę, a nasze prace ozdobiły przedszkolny hol.

marca 01, 2017

"Ile? - Tyle!", czyli zabawy w liczenie

"Ile? - Tyle!", czyli zabawy w liczenie
Dzisiaj w sali "Misiów" pojawiła się gromadka krasnoludków, które w asyście pacynki "Bęcka" zachęciły dzieci do liczenia przedmiotów. 


"Bęcek" miał spore kłopoty z liczeniem, ale nasze przedszkolaki podpowiadały sympatycznej pacynce właściwą odpowiedź. Dzieci przeliczały ilość krasnoludków i układały przed sobą tyle samo karteczek. Ilość krasnoludków się stale zmieniała, więc przedszkolaki miały  sporo okazji do liczenia oraz utrwalenia pojęć tyle samo, mniej więcej, o jeden mniej, o jeden więcej itp.


Na zakończenie dzieci z karteczek ułożyły domki dla krasnoludków.







Copyright © 2016 Przedszkolne Nowinki , Blogger