Gdzie można spotkać jesień? W parku, w ogrodzie, w sadzie, na łące i w lesie, a nawet w naszym przedszkolu, bo w każdej z sal przedszkolaki gromadzą eksponaty do kącika przyrody. Podczas rodzinnych spacerów dzieci mogą gromadzić kasztany, żołędzie, szyszki, które wyeksponujemy w naszym kąciku przyrody. Do tej pory zgromadziliśmy przepiękne dynie ozdobne, jarzębinę, wrzos i wiele innych skarbów, z których powstała taka oto kompozycja...
września 27, 2019
września 06, 2019
Bańki mydlane
Nie ma chyba osoby, która by się nigdy nie bawiła w robienie baniek mydlanych. A ile jest osób, które robiły bańki mydlane na stole? Dzisiaj tej sztuki spróbowały dzieci z grupy "Sówki", a całą zabawę rozpoczęły od przygotowania roztworu składającego się z wody, płynu do mycia naczyń i cukru. Kiedy dzieci wsypały już do słoiczków odpowiednią ilość składników i wszystko dokładnie wymieszały, można było przystąpić do najbardziej oczekiwanej części eksperymentu. Na stoliki przed każdym dzieckiem wylaliśmy niewielką ilość przygotowanego płynu i każdy przedszkolak uzbrojony w słomkę zaczął zabawę w wydmuchiwanie baniek mydlanych. Efekty były różne, od małych bąbelków, po ogromne bańki w wykonaniu Pani Madzi, ale zabawa była przy tym doskonała :)
września 05, 2019
Sówki
Wraz z rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego powitaliśmy w grupie nową koleżankę i dwóch nowych kolegów. Warto było wykorzystać okazję do przedstawienia się i opowiedzenie paru słów o grupie, a także wykonanie takich pięknych prac plastycznych. Teraz już każdy przedszkolak wie, że chodzi do grupy "Sówek"!
września 03, 2019
lutego 06, 2019
Co dzieje się ze śniegiem pod wpływem soli?
Dzisiaj postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego zimą posypuje się ulice i chodniki solą. W tym celu przyniesiony do naszej sali śnieg podzieliliśmy na mniejsze porcje, które przełożyliśmy do oddzielnych pojemników. Następnie na powierzchnię śniegu w części pojemników wsypaliśmy niewielką ilość soli, resztę pozostawiliśmy dla porównania.
Już po chwili dzieci zauważyły, że posypany solą śnieg niemal błyskawicznie zaczyna się topić, a w pojemniku w jego miejsce pojawia się kałuża wody. W pojemnikach porównawczych topnienie śniegu nie przebiegało tak gwałtownie. W związku z tym dzieci dość łatwo wysunęły wniosek, że śnieg się bardzo szybko topi pod wpływem soli.
Na zakończenie z reszty śniegu dzieci zrobiły małego bałwanka i postanowiły sprawdzić, czy ta śniegowa postać przetrwa w warunkach pokojowych. O dziwo bałwanek całkowicie rozpuścił się dopiero po kilku godzinach.
lutego 01, 2019
Bałwanki z papieru
Nie od dziś wiadomo, że dzieci uwielbiają zimę, zwłaszcza jeśli towarzyszą jej obfite opady śniegu pokrywającego wszystko grubą warstwą białego puchu. Wtedy w ruch idą sanki, bo nawet największy mróz nie jest w stanie odstraszyć amatorów zabaw na śniegu. Bitwa na śnieżki, lepienie bałwana, zjazd ,,z górki na pazurki" przysparzają wiele radości dużym i małym, bez wyjątku. Czasem jednak pogoda zimą płata nam figle i zamiast śniegu pada deszcz. Nawet w takiej sytuacji przedszkolaki się nie nudzą, bo mogą zrobić ciekawą pracę plastyczną.
Takie bałwanki wykonane z połowy białej kartki formatu A4 są bardzo proste do zrobienia, a przy tym sprawią każdemu przedszkolakowi wiele satysfakcji. Nasze ,,Sówki" chociaż najmłodsze w przedszkolu to jednak doskonale poradziły sobie z tym zadaniem.
stycznia 23, 2019
Pomagamy ptakom... i wiewiórkom w czasie zimy
Dzieci z grupy ,,Sówki" codziennie obserwują co dzieje się za oknem, przy którym usytuowany jest jeden z naszych przedszkolnych karmników. A dzieje się tam naprawdę wiele ciekawych rzeczy. Już od rana w tym miejscu gości liczne stadko sikorek, często pojawiają się sójki, czasem inne gatunki ptaków, ale codzienną wizytę składają też wiewiórki, które bardzo chętnie podkradają smakołyki z ptasiej stołówki. Przedszkolaki dbają o to, żeby w karmniku nie zabrakło pokarmu dla całej głodnej gromadki, zdając sobie sprawę z tego, że bez ich pomocy wiele ptaków mogłoby nie przeżyć trudnych, zimowych warunków.
Dokarmianie ptaków i dziko żyjących zwierząt w czasie zimy jest doskonałą okazją do kształtowania u dzieci poczucia odpowiedzialności, obowiązkowości oraz wrażliwości na los zwierząt. Najlepszą zaś nagrodą jest możliwość obserwowania zachowanie ptaków i wiewiórek, co sprawia przedszkolakom wiele radości i przykuwa ich uwagę na długi czas.