września 07, 2016

Gdzie jest miś?

Od pierwszych chwil życia dzieci uczą się rozumieć przestrzeń, w której żyją. Poznawanie przestrzeni jest tak wtopione w codzienne doświadczenia, że dorośli najczęściej nie mają świadomości tego procesu.
Dzisiaj przedszkolaki poznawały słowa określające położenie przedmiotów w przestrzeni: na,  nad, pod, obok i wykorzystywały te pojęcia w zabawie. Każde dziecko określało położenie zabawek rozmieszczonych w różnych miejscach lub umieszczało zabawkę na wskazanym miejscu, np. na krześle siedzi miś, pod stołem leży klocek, obok misia siedzi lalka itp.
Poznawanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzenni to doskonała okazja do zabaw ruchowych. Przydatne są różne pomoce - my wykorzystaliśmy woreczki, które zajmowały różne pozycje: na głowie, pod kolanem itp. W ciągu roku szkolnego będziemy wielokrotnie powtarzać poznane dzisiaj pojęcia, żeby je utrwalić i poprawnie wykorzystywać w codziennych sytuacjach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Przedszkolne Nowinki , Blogger